Leverans & Leveranstid
Mindre varor levereras till ditt närmaste utlämningsställe. Du aviseras ett kollinummer/sändningsnummer och hämtar sedan själv ut paketet när du har tid.

Skrymande varor levereras direkt hem till din adress eller i vissa fall till närmsta terminal. OBS att fraktbolaget EJ bär in dina varor i hemmet utan det måste köparen själv göra.

Om en beställd vara är restnoterad (längre än 4 veckors leveranstid), meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor i samma beställning kommer vi att dela upp din leverans.

Vår normala leveranstid är 3-10 arbetsdagar (vardagar) från det datum då vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara 1 - 4 veckor. Vårt normala sätt att frakta dina produkter är med DHL, Schenker eller Posten.

Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden får du i nära tid med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att annullera eller ändra din beställning. Hävning av köpet skall alltid ske skriftligen till oss. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Det utgår ingen kompensation vid sen leverans.

Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.  Skulle en vara/emballage vara skadat vid ankomst vänligen anmäl detta omgående till fraktbolaget och till oss. Ta kort på paketet och bifoga reklamationen. Vid dolda fel, ta kontakt inom skälig tid med oss då du upptäcker dem.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar, eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.

Är embalaget skadat när du mottar varan så måste detta anmälas direkt till paketombudet eller fraktbolaget detta är köparens ansvar för att kunna fullfölja en eventuell reklamation.

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket kommer vi automatiskt att debitera dig för våra fraktkostnader samt en administrativ avgift på 50kr. Denna kostnad kommer att dras av vid återbetalning till dig.

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på MD möbler AB snarast. För att kunna fullfölja reklamationen vill vi att du mejla över tydliga bilder som visar skadan på varan samt embalagets skick både utvändigt och invändigt. Skador som kunden upptäcker på embalaget vid mottagandet av varorna ska anmälas omgående till fraktbolaget så att en notering finns.

En reklamation måste anmälas till oss innom fem dagar från att ni mottagit försändelsen annars kan ersätting utebli. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står butiken för frakten och eventuell ersättningsleverans. Vi rekommenderar/önskar att varan återsänds väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Vi förbehåller oss rätten att inte ta tillbaka en vara som är så pass skadad att den inte går att laga/reparera. Kunden får då behålla varan.

 

Ångerrätt
Vi tillämpar reglerna i Distansavtalslagen. Enligt distans-och hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ditt köp i 14 dagar från att du mottagit varan. Du ångrar dig genom att meddela oss exempelvis via mdmobler@gmail.com eller telefon 0702500816. Du står för återfrakten och varan ska vara i väsentligen oförändrat skick. Vi återbetalar det du betalat för varorna, med undantag för frakten och returfrakten, snarast och senast inom 30 dagar efter att vi fått tillbaka varan.

 

Så här gör du:

Ta snarast kontakt med oss för att få ett returnummer för den/de varor du önskar sända tillbaka till oss. Bifoga retursedel/nummer och även kontouppgifter dit du vill ha din återbetalning. När vi fått tillbaka dina varor går vi igenom dem och därefter görs en återbetalning. Om du undrar över något så kontakta oss på mdmobler@gmail.com eller telefon 0702500816 för vidare instruktioner. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav och varorna ska levereras i orginalförpackning.